magazine LebensArt Magazin - epaper

Order the archived issue 28/2018 of the magazine as epaper now.

 - more 
Most popular articles in this issue
epaper single issue
issue 28/2018 since 24 Nov 2018
3,00 EUR*
Older issues ofOlder issues of
LebensArt Magazin - epaper 
Current issue & subscriptions ofCurrent issue & subscriptions of
LebensArt Magazin 
Your advantages of LebensArt Magazin - epaper
  • Free gift certificate
  • Pay conveniently and safely

    VISAMasterCardPayPalSEPA

  • Trusted Shops Buyer Protection
  • Read on 5 devices simultaneously

Read the editorial from LebensArt Magazin - epaper

With this editorial, the editor or editor-in-chief of the magazine LebensArt Magazin - epaper initiates the current issue 28/2018. Here you can find out which articles are especially readable or where the suggestions came from.

Manche Dinge kommen einem zunächst seltsam vor. Waldbaden? Hatte ich nie gehört – aber es interessierte mich.

Denn seit vielen Jahren übt der Wald eine besondere Faszination auf mich aus, Angst hat er mir nie gemacht. Als Kind habe ich die Geschichten von den Heidelbeermännchen, den Elfen und dem kleinen Kobold Krallewätzchen, der sich in zusammengerollten Blättern vom Wind durch die Lüfte fegen lässt, viel mehr geliebt als die dunklen Märchen der Gebrüder Grimm, in denen Hänsel und Gretel sich verirren und der Wolf dem Rotkäppchen auflauert. Und „Das kalte Herz“ ist für mich das schönste Märchen, das ich kenne – mit all der Faszination des Zauberreichs Wald.

Eigentlich verwundert es nicht, dass man heute das Eigenleben und die Kräfte der Bäume und des Waldes neu entdeckt, neu interpretiert und nutzt. Waldbaden? Klingt doch wundervoll: Sich umgeben lassen von der Stille und der besonderen Luft, zur Ruhe zu kommen. Mal einen Baum umarmen – warum denn nicht? Wem das viel zu esoterisch klingt, der kann sich für seine Waldgänge auf wissenschaftliche Untersuchungen berufen. Denn dass das dichte Grün der Bäume der Gesundheit guttut, ist bewiesen. Waldbaden – aber ja. Vielleicht fliegt ja doch noch mal Krallewätzchen in seinem Blatt an mir vorbei.

Schöne und entspannte Begegnungen mit dem Wald wünscht Ihnen Ihre Gabriele Meyer, Chefredakteurin

With this editorial, the editor or editor-in-chief of the magazine LebensArt Magazin - epaper initiates the current issue 28/2018. Here you can find out which articles are especially readable or where the suggestions came from. …

Show more

Profile of LebensArt Magazin - epaper

Delivery time single issue immediately
issue 28/2018 of 24.11.2018
Published quarterly , 4 issues per year
Language German
Access after registration read online in the library & download as PDF
Category Magazines for travel, leisure & science

* incl. VAT and service charge for setup
TrustedShops Bewertung
-/5.0 
as of yet, no product ratings for LebensArt Magazin - epaper
Readers who have ordered LebensArt Magazin - epaper, have rated this product via Trusted Shops. Let us know what you think:
Rate

Zeitschriften-Tipps für Sie

Ihre zuletzt angesehenen Magazine und besondere Empfehlungen
Do you already know these categories?
Discover
current
BESTSELLERS
NEWCOMER
that recently arrived
for you
Save by ordering
DISCOUNTED
magazines
Browse
through ALL
CATEGORIES
Our website uses cookies in order to offer you an optimal service. By using this website you accept them. More information.
×