Fachzeitschriften  Kunst & Kultur  Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper

Zeitschrift Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper

Das Magazin für die Werbewelt

 - mehr 
Aktuelles Titelbild von Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper. In der Ausgabe 4/2018 geht es um die Themen: From the belly of the horse - Interview - Tham Khai Meng. Lesen Sie gerne Kunstmagazine und Kulturmagazine? Dann empfehlen wir Ihnen Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper als digitales Abo (eAbo) und Einzelheft zum sofort Loslesen oder als Geschenkabo zum Vorbestellen.
Aktuelles Titelbild von Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper. In der Ausgabe 4/2018 geht es um die Themen: From the belly of the horse - Interview - Tham Khai Meng. Lesen Sie gerne Kunstmagazine und Kulturmagazine? Dann empfehlen wir Ihnen Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper als digitales Abo (eAbo) und Einzelheft zum sofort Loslesen oder als Geschenkabo zum Vorbestellen.
Leseprobe  
epaper-Abo
6 Ausgaben pro Jahr
41,99 EUR* 69,99 EUR*
Sie sparen: 28,00 EUR*
epaper-Einzelheft
Ausgabe 4/2018 vom 17.08.2018
14,90 EUR*
Vorbestellung epaper-Einzelheft
Ausgabe 5/2018 ab 05.10.2018
14,90 EUR*
Stöbern Sie im Archiv vonStöbern Sie im Archiv von
Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper 
Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper bestellen und Vorteile sichern
  • Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper bestellen und Vorteile sichern
  • Mit dem Probeabo Lürzers Archiv - internationale Ausgabe 30 Tage gratis testen
  • Mit dem Jahresabo 22% sparen im Vergleich zum Einzelheftkauf bei United Kiosk
  • Sofort loslesen oder Startdatum des Abos selbst bestimmen
  • Gratis Geschenkurkunde zum Ausdrucken mit persönlichem Gruß
  • Sicher und einfach bezahlen

    VISAMasterCardPayPalSEPA

  • Kostenloser Trusted Shops Käuferschutz für noch mehr Sicherheit
  • epaper auf 5 Geräten gleichzeitig lesen: im Web & per App
Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper (PDF) für iPhone & iPadLürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper im Google Play StoreLürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper im Amazon Shop für Android Appsepaper lesen und United Kiosk Konto verwalten in der Bibliothek

Lesen Sie das Editorial von Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper

Mit diesem Editorial leitet der/die Herausgeber/in oder die Chefredaktion der Zeitschrift Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper die aktuelle Ausgabe 4/2018 ein. Hier erfahren Sie, welche Artikel besonders lesenswert sind oder woher die Anregungen dazu kamen.

Dear Readers,

The Cannes Lions Festival has been over for quite a while now, yet with this being a bimonthly publication it continues to figure prominently in the current issue of Lürzer’s Archive.

Not that you, our faithful readers, won’t already have seen most of the award-winning work – in Print, Film, and even Digital, a selection curated fur us externally by some of the industry’s top ad creatives – in one or other of the issues of Lürzer’s Archive published ahead of the festival. There is, however, always work that manages to slip past our discerning gaze. This is mostly because these ads are so new that they have not previously been distributed or run, or did not come out before the deadline for our Vol. 3, which – like the “official” Cannes Lions deadline – is in late March. A case in point is the Grand Prix in Print, which this year went to the brilliant “Tagwords” campaign for Budweiser from Africa, São Paulo. It must have been completed just in time for the Cannes Lions as I had not seen a trace of it beforehand, and Africa is an agency that submit most of their new work to us and are thus frequently featured in the pages of Archive magazine. As it evidently came out too late for Vol. 3-18, we have reserved a special place for it in this current issue.

As for the Outdoor Grand Prix winner, the McDonald’s campaign by the Cossette agency in Toronto, you’d not be that far wrong in assuming that we have featured that not only once – in Vol. 2-2017 – but in fact twice, the first time dating back to Vol. 6-1996, as then created by DDB, Sydney. That is if you’re old enough to remember, of course, although I know what you are now thinking, but please don’t forget that the older “version” of this appeared 22 years ago, and that you obviously can’t have a jury stuffed full of Methuselahs such as myself who fail to recall the first time around, when this was deemed a pretty good poster idea. (It still is, by the way, and part of the target audience for these posters was not even born back then – which is why we featured the Canadian campaign two issues back.) Naturally, I was thrilled by The Tide Ad winning big, the Grand Prix in Film no less – something I had been predicting ever since I first saw it as a series of commercials during this year’s Super Bowl in January. And, of course, I was no less pleased to see Lions showered upon the KFC “Hot and Spicy” campaign by Ogilvy & Mather, Hong Kong, which is not only to be found inside Vol 3-18 of Archive, but also graced the cover of that issue, published shortly before the festival. As for the cover of this latest issue, it was not the choice of the “Popular Vote” as indicated by reactions and comments from the members of the Lürzer’s Archive group on Facebook. That would have been either the McDonald’s Russia World Cup ad (see page 43) by DPZ&T, Säo Paulo or, possibly, the German ad for Frozen Dogfood (see page 63) by Munich-based agency Moritz + Röwenstrunk. But, as I said when presenting the cover options on the website, we these days select the cover for each issue amongst ourselves (i.e. the folks working at Lürzer’s Archive), rather than handing the decision over to our readers – a procedure which used to open the gates to a flood of networking activities by agencies eager to land the coveted cover spot. At any rate, we at Lürzer’s Archive found a clear majority in favor of the “Venus Fly Trap” from Portuguese agency MSTF Partners in Lisbon. It’s part of a large campaign for an EDM festival and the illustrator is Ricardo Cabral.

Let me now break down the work showcased in this issue by countries. In Print, you’ll this time find a total of 97 campaigns from 32 countries, the US leading the field with 15 campaigns and Brazil taking second place with eleven. Then there’s Germany with eight and the UK in fourth place with seven, Chile with five, and Japan, Colombia, and Spain with four apiece. In Film, we have a total of 54 campaigns (TV and online) from 19 countries. Again, the US dominates with eleven, followed by the UK with seven film entries. Next is Spain with five.

The work featured in our Digital section was selected by a brilliant creative duo, both ECDs from AMV BBDO, London, whose work has featured prominently in Archive for many years. Their names are Adrian Rossi and Alex Grieve and the title of my interview with them is We rank second only to hairdressing in terms of award show infestation. The interview awaiting you on the next few pages was conducted by our long-time collaborator Hermann Vaske, who this time talked to the Worldwide Co-Chairman and CCO of Ogilvy, Tham Khai Meng. The interview is titled From the belly of the horse.

Very occasionally, our bimonthly publishing rhythm throws up some unforeseen challenges: Parts of Vol. 4-2018 were already printed when news reached us that Ogilvy had in mid-July unexpectedly dismissed its longtime global creative head, Tham Khai Meng, following employee complaints of unspecified violations of company policy. I hope you will enjoy the selection of work we have assembled for you in this issue of Archive.

Sincerely, Michael Weinzettl, Publisher & Editor-in-Chief
Mit diesem Editorial leitet der/die Herausgeber/in oder die Chefredaktion der Zeitschrift Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper die aktuelle Ausgabe 4/2018 ein. Hier erfahren Sie, welche Artikel besonders lesenswert sind oder woher die Anregungen dazu kamen. …
Mehr zeigen

Folgen Sie Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper


Gerne informieren wir, die United Kiosk AG, Sie kostenlos per E-Mail über neue Ausgaben von Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper, aktuelle Aktionen und andere Produkte, wie zum Beispiel angebotene Zeitungen oder Zeitschriften. Dazu erheben wir auch personenbezogene Daten. Wenn Sie damit einverstanden sind, klicken Sie einfach nach Eingabe Ihrer Daten auf den Button „gratis abonnieren“ und erklären Sie damit Ihre Einwilligung.
Falls Sie keine Infos mehr bekommen möchten, können Sie Ihre Einwilligung jederzeit mit Wirkung für die Zukunft hier widerrufen.
Gerne informieren wir, die United Kiosk AG, Sie kostenlos per E-Mail über neue Ausgaben von Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper, aktuelle Aktionen und andere Produkte, wie zum Beispiel angebotene Zeitungen oder Zeitschriften. Dazu erheben wir auch personenbezogene Daten.
Mehr zeigen

Steckbrief von Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper

Lieferzeit Abo sofort, mit der aktuellen Ausgabe
Lieferzeit Einzelheft sofort
Ausgabe 4/2018 vom 17.08.2018
Nächste Ausgabe 5/2018 am 05.10.2018
Erscheint 2-monatlich , 6 Ausgaben pro Jahr
Sprache Englisch
Zugriff nach der Registrierung online in der Bibliothek lesen & als PDF downloaden
Kategorie Kunstmagazine und Kulturmagazine

* inkl. Mehrwertsteuer und Servicepauschale für Einrichtung und Versand

Stöbern Sie im Archiv von Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper

Entdecken Sie mehr von "Lürzer GmbH"
TrustedShops Bewertung
-/5.0 
noch keine Produktbewertungen für Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper
Leser und Leserinnen, die Lürzers Archiv - internationale Ausgabe - epaper bestellt haben, bewerten dieses Produkt sicher über Trusted Shops. Sagen Sie uns Ihre Meinung:
Bewerten
Entdecken Sie
aktuelle
BESTSELLER
NEWCOMER,
frisch für Sie
eingetroffen
Sparen Sie bei
Zeitschriften
mit RABATT
Stöbern Sie
durch ALLE
KATEGORIEN
Unsere Webseite verwendet Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Durch die Nutzung dieser Webseite erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen.