Home / Fachzeitschriften / Wissenschaft / Bulletin of Engineering Geology and the Environment

Zeitschrift Bulletin of Engineering Geology and the Environment

von: Springer Verlag GmbH

Aktuelles Titelbild von Bulletin of Engineering Geology and the Environment. Entdecken Sie jetzt die aktuelle Ausgabe. Lesen Sie gerne Wissenschaftsmagazine? Dann empfehlen wir Ihnen Bulletin of Engineering Geology and the Environment als Abo oder Geschenkabo.

Lernen Sie Bulletin of Engineering Geology and the Environment besser kennen

The Bulletin of Engineering Geology and the Environment

reports on the investigation, study and solution of engineering and environmental problems arising from the interaction between geology and the activities of humanity, as well as measures for the prevention or remediation of geological hazards. This is the official journal of the International Association for Engineering Geology and the Environment.

The journal discusses the geomorphology, structure, stratigraphy, lithology and ground water conditions of geological formations; characterisation of the mineralogical, physico-geomechanical, chemical and hydraulic properties of earth materials involved in construction, resource recovery and environmental change; assessment of the mechanical and hydrological behaviour of soil and rock masses; prediction of changes to the above properties with time; determination of the parameters to be considered in analyzing the stability of engineering works and earth masses; maintenance of the
The Bulletin of Engineering Geology and the Environment

Folgen Sie Bulletin of Engineering Geology and the Environment

Gerne informieren wir, die United Kiosk AG, Sie kostenlos per E-Mail über neue Ausgaben von Bulletin of Engineering Geology and the Environment, aktuelle Aktionen und andere Produkte, wie zum Beispiel angebotene Zeitungen oder Zeitschriften. Dazu erheben wir auch personenbezogene Daten. Wenn Sie damit einverstanden sind, klicken Sie einfach nach Eingabe Ihrer Daten auf den Button „gratis abonnieren“ und erklären Sie damit Ihre Einwilligung.

Steckbrief von Bulletin of Engineering Geology and the Environment