Fachzeitschriften  Wissenschaft  Conservation Genetics Resources

Zeitschrift Conservation Genetics Resources

von: Springer Verlag GmbH

Covers research on conserving genetic diversity, and research-derived policy

Aktuelles Titelbild von Conservation Genetics Resources. Entdecken Sie jetzt die aktuelle Ausgabe. Lesen Sie gerne Wissenschaftsmagazine? Dann empfehlen wir Ihnen Conservation Genetics Resources als Abo oder Geschenkabo.
Conservation Genetics Resources bestellen und Vorteile sichern
  • Conservation Genetics Resources bestellen und Vorteile sichern

Lernen Sie Conservation Genetics Resources besser kennen

Conservation is a rapidly growing discipline with clear imperatives in the face of environmental change and increasing anthropogenic influence on natural habitats. Technical papers in support of conservation genetic work focus on the problems and species that are of concern to conservation biologists and managers, and have been published in Springer s Conservation Genetics since the journal s inception in 2000. - - But with the increasing interest and potential for technical advances in this field, we felt the time was right to provide a new forum where technical resources can be quickly provided to the research community. We also propose to provide a venue for reports on the successful application of this work to the development of policy, which will be considered in the new journal as Application Essays . These essays will report on novel experiences relating to the effective implementation of policy based on genetic data, and will promote the broader integration of the science int Conservation is a rapidly growing discipline with clear imperatives in the face of environmental change and increasing anthropogenic influence on natural habitats. Technical papers in support of conservation genetic work focus on the problems and species that are of concern to conservation …

Folgen Sie Conservation Genetics Resources

Gerne informieren wir, die United Kiosk AG, Sie kostenlos per E-Mail über neue Ausgaben von Conservation Genetics Resources, aktuelle Aktionen und andere Produkte, wie zum Beispiel angebotene Zeitungen oder Zeitschriften. Dazu erheben wir auch personenbezogene Daten. Wenn Sie damit einverstanden sind, klicken Sie einfach nach Eingabe Ihrer Daten auf den Button „gratis abonnieren“ und erklären Sie damit Ihre Einwilligung.

Steckbrief von Conservation Genetics Resources