Zeitschrift Ecosystems

Anbieter: Springer-Verlag

Ecosystem science is a well-established and rapidly growing multidisciplinary field characterized by issues that cross boundaries:

Aktuelles Titelbild von Ecosystems. Entdecken Sie jetzt die aktuelle Ausgabe. Lesen Sie gerne Wissenschaftsmagazine? Dann empfehlen wir Ihnen Ecosystems als Abo oder Geschenkabo.
Beliebteste Artikel dieser Ausgabe
Ihre Vorteile bei Ecosystems
  • Direkt vom Verlag
  • Erste Lieferung im Abo in ca. 8 bis 12 Wochen
  • Gratis Geschenkurkunde
  • Bequem und sicher zahlen per Rechnung
  • Trusted Shops Käuferschutz

Lernen Sie Ecosystems besser kennen

The study and management of ecosystems represents the most dynamic field of contemporary ecology. Ecosystem research bridges fundamental ecology, environmental ecology and environmental problem-solving. - The scope of ecosystem science extends from bounded systems such as watersheds to spatially complex landscapes, to the Earth itself, and crosses temporal scales from seconds to millennia. Ecosystem science has strong links to other disciplines including landscape ecology, global ecology, biogeochemistry, aquatic ecology, soil science, hydrology, ecological economics and conservation biology. Studies of ecosystems employ diverse approaches, including theory and modeling, long-term investigations, comparative research and large experiments. - The journal Ecosystems features a distinguished team of editors-in-chief and an outstanding international editorial board, and is recognized worldwide as a home for significant research, editorials, mini-reviews and special features.

Steckbrief von Ecosystems