Fachzeitschriften  Wissenschaft  Extremophiles

Zeitschrift Extremophiles

von: Springer Verlag GmbH

Life Under Extreme Conditions

Aktuelles Titelbild von Extremophiles. Entdecken Sie jetzt die aktuelle Ausgabe. Lesen Sie gerne Wissenschaftsmagazine? Dann empfehlen wir Ihnen Extremophiles als Abo oder Geschenkabo.

Lernen Sie Extremophiles besser kennen

Extremophiles features original research articles, reviews, and method papers on the biology, molecular biology, structure, function, and applications of microbial life at the edges of survivability. Conditions covered include high or low temperature, pressure, acidity, alkalinity, salinity, or oxygen concentration; or in the presence of organic solvents, heavy metals, normally toxic substances, radiation, or host defense mechanisms.

The coverage incorporates aspects of multiple disciplines, including molecular biology, biodiversity, genetics, genomics, proteomics, bioinformatics, survival strategies, macromolecular structure, development, biotechnology, fermentation technology, ultrastructure, biotransformation, metabolism, enzymology, biomembranes, bioenergetics, physiology, cell biology, symbiosis, ecology, bioremediation, methodologies, evolution, phylogeny, taxonomy and others.

Folgen Sie Extremophiles

Gerne informieren wir, die United Kiosk AG, Sie kostenlos per E-Mail über neue Ausgaben von Extremophiles, aktuelle Aktionen und andere Produkte, wie zum Beispiel angebotene Zeitungen oder Zeitschriften. Dazu erheben wir auch personenbezogene Daten. Wenn Sie damit einverstanden sind, klicken Sie einfach nach Eingabe Ihrer Daten auf den Button „gratis abonnieren“ und erklären Sie damit Ihre Einwilligung.

Steckbrief von Extremophiles