Fachzeitschriften  Wissenschaft  Russian Journal of Pacific Geology

Zeitschrift Russian Journal of Pacific Geology

von: Springer Verlag GmbH

Russian Journal of Pacific Geology (Tikhookeanskaya Geologiya) publishes the results of research on the Earth crust and mantle composition, and provides articles on the geological structure and patterns of distribution of mineral deposits in the Pacific Ocean, marginal seas and continental margins

Aktuelles Titelbild von Russian Journal of Pacific Geology. Entdecken Sie jetzt die aktuelle Ausgabe. Lesen Sie gerne Wissenschaftsmagazine? Dann empfehlen wir Ihnen Russian Journal of Pacific Geology als Abo oder Geschenkabo.

Lernen Sie Russian Journal of Pacific Geology besser kennen

Founded in 1982, the Russian Journal of Pacific Geology highlights problems of Earth sciences covering a vast region of the Pacific Ocean, marginal seas, and continental framing. The Asian-Pacific represents a unique junction of oceanic and continental plates, and distinctive mineral resources are: tin, gold, platinum, and oil and gas on the shelf. The Pacific Fire Ring of active volcanoes is the most hazardous part of the planet with high seismic activity and tsunami waves. - The range of topics covered is diverse: paleontology and stratigraphy, geology of ore deposits, seismology and seismotectonics, geophysics and geodynamics, magmatism and metamorphism, geochemistry, petrology and geochronology, mineralogy and petrography, geomorphology and tectonics, geology of the seas and oceans floor, sedimentology, oil and gas geology, and more. - The peer-reviewed journal also publishes critical notes and comments, reviews, chronicles of major events in scientific life, and bibliography. Founded in 1982, the Russian Journal of Pacific Geology highlights problems of Earth sciences covering a vast region of the Pacific Ocean, marginal seas, and continental framing. The Asian-Pacific represents a unique junction of oceanic and continental plates, and distinctive mineral resources are: …

Folgen Sie Russian Journal of Pacific Geology

Gerne informieren wir, die United Kiosk AG, Sie kostenlos per E-Mail über neue Ausgaben von Russian Journal of Pacific Geology, aktuelle Aktionen und andere Produkte, wie zum Beispiel angebotene Zeitungen oder Zeitschriften. Dazu erheben wir auch personenbezogene Daten. Wenn Sie damit einverstanden sind, klicken Sie einfach nach Eingabe Ihrer Daten auf den Button „gratis abonnieren“ und erklären Sie damit Ihre Einwilligung.

Steckbrief von Russian Journal of Pacific Geology