Weiterlesen mit NEWS. Jetzt testen.
Lesezeit ca. 4 Min.

MARKETING: A wake-up call


Business Spotlight - epaper ⋅ Ausgabe 2/2019 vom 20.02.2019

Aufgabe des Marketing ist die Vermarktung von Produkten und Dienstleistungen. DEBORAH CAPRAS hat Übungen zusammengestellt, mit denen Sie testen können, wie gut Sie sich auf Englisch mit den entsprechenden Methoden und Werkzeugen auskennen.


EASY MEDIUM ADVANCED AUDIO

Artikelbild für den Artikel "MARKETING: A wake-up call" aus der Ausgabe 2/2019 von Business Spotlight. Dieses epaper sofort kaufen oder online lesen mit der Zeitschriften-Flatrate United Kiosk NEWS.

Bildquelle: Business Spotlight, Ausgabe 2/2019

Will anyone hear your message?


DEBORAH CAPRAS

Deborah Capras is a freelance author, trainer and corporate communications specialist. She’s the author ofSmall Talk , published by Collins. Contact:

THE SITUATION

Green SleepOver is a family-owned company that manufactures eco-friendly mattresses and bedding (including pillows and duvets). This ...

Weiterlesen
epaper-Einzelheft 6,99€
NEWS 30 Tage gratis testen
Bereits gekauft?Anmelden & Lesen
Leseprobe: Abdruck mit freundlicher Genehmigung von Business Spotlight. Alle Rechte vorbehalten.
Lesen Sie jetzt diesen Artikel und viele weitere spannende Reportagen, Interviews, Hintergrundberichte, Kommentare und mehr aus über 1000 Magazinen und Zeitungen. Mit der Zeitschriften-Flatrate NEWS von United Kiosk können Sie nicht nur in den aktuellen Ausgaben, sondern auch in Sonderheften und im umfassenden Archiv der Titel stöbern und nach Ihren Themen und Interessensgebieten suchen. Neben der großen Auswahl und dem einfachen Zugriff auf das aktuelle Wissen der Welt profitieren Sie unter anderem von diesen fünf Vorteilen:

  • Schwerpunkt auf deutschsprachige Magazine
  • Papier sparen & Umwelt schonen
  • Nur bei uns: Leselisten (wie Playlists)
  • Zertifizierte Sicherheit
  • Freundlicher Service
Erfahren Sie hier mehr über United Kiosk NEWS.

Mehr aus dieser Ausgabe

Titelbild der Ausgabe 2/2019 von SOUTH KOREA: Locked in. Zeitschriften als Abo oder epaper bei United Kiosk online kaufen.
SOUTH KOREA: Locked in
Titelbild der Ausgabe 2/2019 von BRITAIN: Help for disabled customers. Zeitschriften als Abo oder epaper bei United Kiosk online kaufen.
BRITAIN: Help for disabled customers
Titelbild der Ausgabe 2/2019 von UNITED KINGDOM: FROM STABILITY TO CHAOS. Zeitschriften als Abo oder epaper bei United Kiosk online kaufen.
UNITED KINGDOM: FROM STABILITY TO CHAOS
Titelbild der Ausgabe 2/2019 von MARKETING: BRAND BRAVERY OR SIMPLE MARKETING?. Zeitschriften als Abo oder epaper bei United Kiosk online kaufen.
MARKETING: BRAND BRAVERY OR SIMPLE MARKETING?
Titelbild der Ausgabe 2/2019 von LEGO: Another brick in the wall. Zeitschriften als Abo oder epaper bei United Kiosk online kaufen.
LEGO: Another brick in the wall
Titelbild der Ausgabe 2/2019 von IT’S PERSONAL: “Modern slavery touches us all”. Zeitschriften als Abo oder epaper bei United Kiosk online kaufen.
IT’S PERSONAL: “Modern slavery touches us all”
Vorheriger Artikel
LEGO: Another brick in the wall
aus dieser Ausgabe
Nächster Artikel IT’S PERSONAL: “Modern slavery touches us all”
aus dieser Ausgabe

... year, its founders are handing the business over to their children, Paul and Maeve. The new generation wants to take the business online and make use of both modern and traditional marketing tools to promote their products. Nadia, a marketing consultant, presents them with some options.

SWOT ANALYSIS

A good “SWOT” analysis can help identify a company’s internalS trengths andW eaknesses, as well as its externalO pportunities andT hreats.

DATA-DRIVEN BUYER PERSONA

The marketing team creates buyer personas, or customer personas, which are descriptions of potential customers. This process looks at who the buyers are, what they want to do, how they think, how they buy and why they buy. Today, personas are created using big data, including, for example, data about visits to and actions on websites and social media.

MARKETING CHANNELS

Consumers move very quickly between their mobiles, their computers, social media platforms, events and shops. This is why marketers often have problems deciding where, when or how to reach them with the right message about the right product at the right time.

PESO

Marketing often concentrates on four types of media:
Paid media is content that you have paid for, such as adverts or sponsored posts on social media.
Earned media is content about your company and products or services that someone else has created. It could be anywhere: in newspapers, on TV or on the internet. You don’t pay for it.
Shared media is content that appears on social media.
Owned media is content that appears on your own websites and publications, such as customer magazines or in white papers.

Like, share, comment: it’s working!


SLOGANS AND TAGLINES

Remember the basics. A clever slogan or tagline should be part of every marketing campaign. Here are a few modern classics.
Nike: “Just Do It”
Audi: “Vorsprung durch Technik”
Apple: “Think Different”

ANSWERS

A wake-up call =Ein Weckruf

1. Your strengths

A. start-ups
B. competitors =Mitbewerber(innen), Konkurrenten/Konkurrentinnen
C. gap =Lücke
D. buzzifml. =Interesse, BegeisterungE. touchpointsF. audience (target audience =Zielgruppe )

2. Your market

A. carried (carry sth. out =etw. durchführen )
B. gathered (gather sth. =etw. sammeln )
C. mined (mine data =Datensätze durchsuchen und auswerten )
D. developed
E. ran (run a focus group =eine Zielgruppe leiten )
F. differentiated (differentiate sth. from sth. =etw. von etw. abgrenzen )

3. The basics of brands

A. flagship (flagship brand =Vorzeige-, Hauptmarke )
B. economy (economy brand =Billigmarke )
C. positioning (brand positioning =Markenpositionierung )
D. values (brand value =Markenwert )
E. awareness (brand awareness =Markenbekanntheit, -wahrnehmung )
F. extension (brand extension =Markenerweiterung )
G. loyalty (brand loyalty =Markentreue, -loyalität )
H. advocates (brand advocate =Markenfürsprecher(in) )

4. Making use of old and new

A –2;B –5;C –1;D –3;E –4

5. Searching for sleep

A. proposition (unique selling proposition (USP) =Alleinstellungsmerkmal )
B. regulation (general data protection regulation (GDPR) =Datenschutzgrundverordnung )
C. optimization (search engine optimization (SEO) =Suchmaschinenoptimierung )
D. results (search engine results page (SERP) =Suchmaschinen ergebnisseite )
E. click (click-through rate (CTR) =Klickrate )
F. conversion (conversion rate optimization (CRO) =Conversion-(Rate-)Optimierung )
G. indicator (key performance indicator (KPI) =Leistungskennzahl )
H. return (return on investment (ROI) =Kapitalrendite )

6. How to influence people

A. footprint (social footprint =Fußabdruck in den sozialen Medien )
B. coverage (media coverage =Berichterstattung in den Medien )
C. presence =Präsenz
D. access =Zugang
E. reach =hier: Anzahl der erreichten Kunden
F. feed =Einspeisung (von Daten)
G. leads =Leads, Interessenten
H. mention =Nennung
I. mind (be front of mind =als Erstes in den Sinn kommen )

7. We’re green, great and growing fast

A. trustworthy =vertrauenswürdig
B. buzzworthyUS ifml. =Interesse verdienend
C. eye-catching =auffällig
D. viral (go viral =sich rasend schnell im Internet verbreiten )
E. memorable =einprägsam
F. inspirational =inspirierend
G. passionate (be passionate about sth. =eine Leidenschaft für etw. haben )
H. genuine =authentisch

HOW DID YOU DO?

Note: In order to be able to compare your language knowledge across different areas of business English, allBusiness Spotlight tests have a maximum possible score of 50 points.

40–50

Excellent!
Congratulations! You are clearly already an expert in the language of digital and traditional marketing.

30–39

Well done!
You’re not far from the top score! If you want to be an expert on the topic, try reading more about marketing developments in English when you get the opportunity.

18–29

Good
Clearly, you are interested in the business of marketing, but your vocabulary isn’t up to speed. Check your results to see where you went wrong. Do those exercises again to help you broaden your knowledge.

Up to 17

Could do better
Marketing is full of specialized vocabulary and expressions, and it can be hard to remember them all. Don’t worry. Try the test again to see if you can improve your results.


Illustration: TarikVision/iStock.com

Illustration: TCmake_photo/iStock.com

Illustration: TarikVision/iStock.com