Home / Fachzeitschriften / Wissenschaft / Foundations of Chemistry

Zeitschrift Foundations of Chemistry

von: Springer Verlag GmbH

Philosophical, Historical, Educational and Interdisciplinary Studies of Chemistry

Aktuelles Titelbild von Foundations of Chemistry. Entdecken Sie jetzt die aktuelle Ausgabe. Lesen Sie gerne Wissenschaftsmagazine? Dann empfehlen wir Ihnen Foundations of Chemistry als Abo oder Geschenkabo.

Lernen Sie Foundations of Chemistry besser kennen

Foundations of Chemistry is an international journal is an interdisciplinary forum in which chemists, biochemists, philosophers, historians, educators and sociologists discuss conceptual and fundamental issues which relate to the `central science' of chemistry. Coverage includes the autonomous role of chemistry between physics and biology and the question of the reduction of chemistry to quantum mechanics. - The journal publishes peer-reviewed articles on a wide range of topics, including chemical models, language, metaphors, and theoretical terms; chemical evolution and artificial self-replication; the social and ethical aspects of chemistry's professionalism; modeling and instrumentation in chemistry; the nature of explanation in the chemical sciences; theoretical chemistry, molecular structure and chaos; ancient chemistry, medieval chemistry and alchemy; philosophical and historical articles; and more. - Foundations of Chemistry offers themed issues, and includes book reviews and disc Foundations of Chemistry is an international journal is an interdisciplinary forum in which chemists, biochemists, philosophers, historians, educators and sociologists discuss conceptual and fundamental issues which relate to the `central science' of chemistry. Coverage includes the autonomous role …

Folgen Sie Foundations of Chemistry

Gerne informieren wir, die United Kiosk AG, Sie kostenlos per E-Mail über neue Ausgaben von Foundations of Chemistry, aktuelle Aktionen und andere Produkte, wie zum Beispiel angebotene Zeitungen oder Zeitschriften. Dazu erheben wir auch personenbezogene Daten. Wenn Sie damit einverstanden sind, klicken Sie einfach nach Eingabe Ihrer Daten auf den Button „gratis abonnieren“ und erklären Sie damit Ihre Einwilligung.

Steckbrief von Foundations of Chemistry